Publicador de continguts


La Fundació Turisme Palma 365 centra el seu Pla d’actuació en els eixos de gastronomia, cultura, sostenibilitat i innovació


22 de novembre de 2023

Jaime Martínez presideix el Patronat de la Fundació, on s’ha aprovat el pressupost per a 2024

El gerent de la Fundació, Pedro Homar, dona a conèixer les accions que formen part del Pla d’actuació

Palma, 22 de novembre de 2023.- El batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, ha presidit aquest dimecres la reunió del Patronat de la Fundació Turisme Palma 365, on s’ha presentat, entre altres punts, el Pla d’actuació de 2024.

La sessió ha comptat també amb la presència del tinent de batle de Turisme i Restauració, Javier Bonet; la coordinadora general d’aquest departament, Victoria Mulet; el gerent de la Fundació, Pedro Homar, així com de diversos regidors de Cort i representants del món empresarial i turístic integrats en el Patronat.

Un dels punts principals que s’han abordat durant la reunió ha estat l’aprovació del pressupost per al 2024. Com ha destacat el gerent, la Fundació comptarà amb un pressupost d’1.374.446,04 euros d’aportacions dineràries, mentre que 819.395 euros correspondran a aportacions no dineràries.

L’altra qüestió central del Patronat ha estat el contingut del Pla d’actuació, integrat per sis eixos:

1. Generació de demanda i promoció: incrementar l’atractiu de la destinació per a fidelitzar els visitants actuals, i atreure nous grups, especialment el llarg radi.

Palma ciutat: destinació urbana i accessible, de tot l’any. Per a desenvolupar aquest eix, la Fundació durà a terme accions promocionals als mercats alemany, anglès, nacional, francès, suís, i els d’Europa del nord i Estats Units.

Es focalitzarà l’esforç amb la promoció del turisme cultural i d’esports.

Platja de Palma: destinació de tot l’any centrada en el turisme actiu i familiar, i complementari a Palma per al sector MICE. La Fundació també durà a terme accions promocionals als principals mercats emissors, especialment, a l’alemany, el britànic i el nacional.

Connectivitat: és primordial incentivar la connectivitat aèria a la nostra destinació en temporada mitjana i baixa, motiu pel qual s’arribarà a acords comercials amb les principals aerolínies (nacionals i internacionals). Pel que fa al llarg radi, es treballarà per a consolidar la línia amb Nova York i començar a obrir, promocionalment de la mà de Turespaña, altres mercats, especialment els països del Golf Pèrsic i l’asiàtic.

MICE: consolidació i, donant suport al sector privat, el Palau de Congressos i el MCB.

2. Gastronomia

Potenciar i promocionar l’oferta turística gastronòmica.

3. Sostenibilitat

Construir el relat de Palma com a destinació sostenible 365, de la mà del CIM i del sector privat.

Cooperació amb organitzacions promotores de la sostenibilitat turística.

4. Tecnologia i innovació

Desenvolupament de projectes vinculats a la intel·ligència turística.

5. Integració de l’activitat turística a la ciutat i l’entorn de Palma

Gestió de l’experiència:

* Millorar la visió que tenen tant els residents com els visitants de la Platja de Palma.

* Desenvolupar eines que ens permetin la redistribució de fluxos de turistes, en moments concrets de la temporada alta, i alleujar la congestió al centre de Palma.

Col·laboració amb l’Àrea de Cultura amb la programació cultural específica orientada al resident i al turista.

6. Seguretat i accessibilitat a destinació

Seguir avançant en el projecte “Palma per a tots”, que cerca fer del municipi un lloc més accessible a tots els possibles visitants, perquè puguin gaudir-ne en igualtat.

Palma com una destinació turística on es pot gaudir d’una experiència satisfactòria sense riscs, amb el projecte ‘Palma, destinació segura’.

Per a finalitzar, el gerent ha explicat que el nou Pla d’actuació consta d’iniciatives que giren al voltant de tots aquests eixos, prioritzant principalment les destinades a consolidar Palma i la Platja de Palma com a destinació de tot l’any.

Data darrera modificació: 23 de novembre de 2023