Publicador de continguts


Jaime Martínez reivindica a Londres el paper clau de l’oferta gastronòmica de Palma per tal de posicionar-la com a destinació de primer nivell al Regne Unit


10 d’octubre de 2023

20 agents de viatge especialitzats tasten un menú elaborat pels xefs Ariadna Salvador i Adrián Quetglas, amb l’acompanyament de la cocteleria de Matías Iriarte

El batle es reuneix amb el director de l’Oficina de Turisme a Londres, Manuel Butler, amb l’objectiu de conèixer les línies de feina de Turespaña per a 2024

Palma, 10 d’octubre de 2023.- El batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, va exercir ahir a la nit d’amfitrió en un sopar amb 20 agents turístics britànics especialitzats en el sector de viatges a mida. L’esdeveniment va tenir lloc a l’Hotel Melià White House de Londres.

A l’esdeveniment hi varen assistir també la coordinadora general de Turisme i Restauració de l’Ajuntament de Palma, Victòria Mulet, així com el gerent de la Fundació Turisme Palma 365, Pedro Homar.

Aquesta acció promocional, anomenada Palma (in) London, es troba emmarcada en l’estratègia turística que està desenvolupant la Fundació Turisme Palma 365 per tal de posicionar Palma com a destinació de primer nivell al mercat del Regne Unit.

Durant la seva intervenció, el batle de Palma va explicar als 20 agents assistents que, a Palma, com a destinació turística de referència a la Mediterrània i Europa, el producte gastronomia és clau, no només per la seva condició de patrimoni cultural i col·lectiu, sinó també per la seva capacitat d’atreure turisme de qualitat que cerca noves experiències a les destinacions que visita.

Al mateix temps, Martínez va destacar que la gastronomia és un vehicle transmissor de la cultura, les tradicions i la història d’un territori determinat, i va ressaltar l’oferta de restauració de primer nivell i de grans professionals de la qual disposa la destinació Palma.

Els convidats varen degustar un menú que conjugava innovació i tradició, a la vegada que reivindicava els gusts autòctons com a peça essencial de la seva qualitat, compost per un arròs bombeta d’ametles dolces amb galta de tonyina mediterrània amb espècies i iogurt d’herbes aromàtiques, elaborat pel xef Estrella Michelin Adrián Quetglas, així com una original proposta d’Ariadna Salvador consistent en un llonguet cruixent, maionesa picant de cap de llagosta laminada i sobrassada de curri Xesc Reina, acabat amb cerfull fresc. El sopar va ser maridat pels còctels de Matías Iriarte.

Reunió amb l’Oficina de Turisme a Londres

D’altra banda, el batle ha mantingut aquest matí una reunió amb el director de l’Oficina de Turisme a Londres, Manuel Butler, on ha tingut l’ocasió d’exposar-li les principals línies de treball i projectes de l’Ajuntament en matèria turística, en què la cultura, l’esport i el medi ambient actuaran com a eixos transversals.

Manuel Butler, per la seva banda, ha traslladat les principals línies de treball de Turespaña per al 2024. En el cas de Palma, ha manifestat l’interès a treballar en tres nínxols de mercat, com són els hotels boutique, el segment de luxe i la sostenibilitat, i ha mostrat la seva disposició a col·laborar en els projectes que siguin d’interès per a Palma.

En aquest sentit, la Fundació Palma 365 ha anunciat la seva intenció d’organitzar un fam trip dirigit al segment de luxe, que se celebrarà amb tota probabilitat a finals de l’any que ve.

Martínez i Butler s’han citat per a una nova reunió en el marc de la World Travel Market, que se celebrarà a Londres entre el 6 i el 8 de novembre, per a continuar avançant en les línies de treball definides.

Data darrera modificació: 11 d’octubre de 2023