Publicador de continguts


El batle de Palma presenta a Londres les línies de promoció turística, basades en la cultura, l’esport i la sostenibilitat


6 de novembre de 2023

Entre altres activitats incloses a l’agenda de la World Travel Market, Jaime Martínez s’ha reunit amb directius de l’associació que representa les agències de viatge britàniques

Palma, 06 de novembre de 2023.- El batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, encapçala la delegació de l’Ajuntament desplaçada a Londres en ocasió de la celebració de la nova edició de la fira turística World Travel Market.

Al llarg del matí d’aquest dilluns, primer dels seus dos dies d’estada a la capital britànica, el primer regidor de Cort ha mantingut diverses reunions amb representants del sector, acompanyat de la resta de la comitiva municipal, de la qual formen part també el tinent de batle de Turisme i Restauració, Javier Bonet; la coordinadora general d’aquest mateix departament, Victoria Mulet, i el president de la Fundació Palma 365, Pedro Homar.

Uns dels interlocutors del batle en aquesta primera jornada a Londres han estat els directius de l’Associació Britànica d’Agències de Viatge (ABTA), reunió que també ha comptat amb la presència de la cap de l’executiu autonòmic, Marga Prohens, i el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés.

Martínez Llabrés també ha estat present durant la visita del ministre d’Indústria, Comerç i Turisme, Héctor José Gómez, a l’estand compartit per les institucions de les Illes Balears que prenen part en la World Travel Market de 2023, entre les quals l’Ajuntament de Palma.

En declaracions als mitjans de comunicació, el primer regidor ha valorat positivament el fet que “la línia de promoció turística que s’ha emprès a Palma coincideixi plenament amb les expectatives d’un mercat tan important per a nosaltres com és el britànic”.

En aquest sentit, Jaime Martínez ha destacat la vocació de Palma, impulsada des de l’àrea municipal de Turisme, de “desenvolupar un model 365, és a dir, obert al visitant de manera permanent amb propostes que tenen també molt a veure amb el patrimoni, el turisme, la cultura, la restauració i l’esport”.

Igualment, el batle de Palma ha destacat la importància de la sostenibilitat “com element cohesionador d’aquest model turístic que defensam a la nostra ciutat”. Tanmateix, ha remarcat que aquest ha de ser un requeriment “transmissible no únicament als residents o a l’Administració, sinó també als visitants, els quals, amb el seu comportament, han de fer possible transitar a través d’aquest camí de sostenibilitat dins la principal activitat econòmica de la nostra ciutat i de les nostres illes”.

Al mateix temps, Martínez Llabrés ha matisat que l’expectativa d’incrementar el nombre de turistes que escullen Palma com a destinació per a les seves vacances, “no significa apostar per un augment global de les xifres d’afluència, sinó per un major equilibri de l’arribada dels visitants al llarg de l’any, i també els mesos amb menys demanda”.

Per altra banda, el president de la corporació ha traslladat el missatge d’una Palma que, des del punt de vista de la promoció turística, “se sosté sobre tres grans bases d’actuació, com són la cultura, l’esport i la sostenibilitat”.

Arran d’això, el batle ha considerat especialment rellevant la coordinació entre les institucions, que, a parer seu, “s’està posant de manifest en aquesta fira turística de Londres, i que ha de prosseguir en el futur per tal de dur endavant projectes i actuacions a mitjà i llarg termini”.

Entre aquests darrers, Martínez Llabrés ha destacat especialment la pretensió de Palma d’esdevenir Capital Europea de la Cultura l’any 2032, i ha apostat pels grans esdeveniments esportius “com a fórmula per a elevar el nivell d’excel·lència i diversitat de la nostra oferta”.

Des del punt de vista de la gestió municipal, el batle ha remarcat l’esforç de la institució que presideix a l’hora de millorar les infraestructures i els equipaments, per tal, segons ha indicat, de “no morir d’èxit, en el sentit que la gran acceptació de Palma a mercats turístics tan importants com el de Regne Unit no impliqui carències o dèficits en la qualitat dels serveis”.

En aquesta línia, el primer regidor ha incidit en els plans de xoc que l’Ajuntament que presideix té previst executar aquesta legislatura, i que engloben “aspectes tan rellevants com la seguretat, la mobilitat i la neteja”.

Com a part de la seva agenda a la World Travel Market, Martínez Llabrés ha visitat, juntament amb la delegació balear, les empreses turístiques que prenen part en aquesta nova convocatòria de la cita londinenca.

Per altra banda, els responsables de la Fundació Palma 365 han mantingut reunions amb els mitjans de comunicació especialitzats en turisme.

Data darrera modificació: 7 de novembre de 2023